Løpet var ikke X-trial, men et løp med kunstige hindre hele veien. betongelementer, containere, en grill, metallrister og diverse ble brukt da det skulle lages seksjoner til dette løpet. Området var noen mål, du kunne se hele fra trappa og transporten var vel et par hundre meter totalt – for C og D; som kjørte sesjonene lengst unna. Dessverre startet dagen i øsregn, men heldigvis klarnet det opp ut over dagen! Vått bilpanser er glatt så det holder, men deltakerne mestret dette forbløffende bra.
ATD Trialklubb er en svært liten klubb. Vi innrømmer glatt at vi var underbemannet, på hæla at det var litt småkaos i oppstarten og dessuten at flere av oss var nervøse da regnet satte inn.
Trialavisa er en smule inhabil her, og fikk derfor heller ikke tatt noe videre bilder – takk til de som har sendt meg bidrag! Takk også til dommere fra alle klubber som stilte opp så dette kunne gjennomføres.
Vrakbiler er av de mer flyttbare kunstige hindre, og takket være Stokstad AS i Oslo og Martinussen på Spydeberg og hadde seksjonsleggerne hele 14 stykker til disposisjon da de gikk i gang for alvor fredag! Med lånetruck hadde de denne gangen mulighet til å sette opp avanserte seksjoner av flere biler med tilbehør. Ja, fredag er så klart veldig seint å bygge ( som det også ble bemerket!) – men her må det jo være vakthold pga fare for både hærverk og skade på barn og andre som kunne finne på å klatre rundt.
Bilopphoggerne er trialoppvisningenes gode støttespillere – hva med å utstyre bilen din med et «donorkort»?
Rundt 50 førere stilte opp. Ib Vegard Andersen hadde like godt lastet opp nesten hele triallinja på folkehøgskolen, og de gjorde en imponerende innsats 🙂 Robin Eik har antakelig ikke kjørt løp siden D-klassen i Regioncup Sør 2009? Debut i B etter 6 års opphold er sprekt!
( En annen ting ved den lista fra 2009 er at det var mer enn 25 førere i D-klassen. Ting har endret seg.. )
Løpet gikk bra,de uvante seksjonene fungerte greit og saniteten var arbeidsledig stevnet i gjennom. Nå er det jo lov å krysse spor i andre løp. Her var det imidlertid også seksjoner som gikk att og fram over bilene, så du kjørte gjennom portene i nær sagt alle retninger, men det klarte folk tydeligvis å holde rede på. For mange av førerne var det nok første gang de kjørte over bil, og det så ut til å være moro!
Bilder fra Kirsti Finsal !