Det som har størst betydning er de store merkene og hvordan det går med dem, både teknisk og økonomisk. Alle har 2015-modellene på plass, og selv om konkurstrusselen innimellom verserer på ryktebørsen er det ingen synlige tegn til panikk.
(2015 modellene kommer jo tidligere og tidligere, akkurat som julemarsipanen – snart kan de kanskje rett og slett hoppe over en årsmodell?)
To nye merker på trappene: Vertigo, med Lampkin på laget, og TRS, med Jordi Tarrés som en av eierne og drivkreftene.
Trialavisa har jo ikke spesielt mye greie på dette, men har samlet opplysninger fra de fleste produsentene: ( i uprioritert rekkefølge) så det skal bli lettere å jobbe med ønskelista til julenissen 🙂
Vertigo – lansert i dag!
Vertigo har det jo vært knyttet stor spenning til – se bilder og tekniske spesifikasjoner i brosjyren og omtale fra messa hos Trialscentral
Scorpa
I anledning sitt eget 20-årsjubileum har Scorpa gjort en større oppussing av modellene, som presenteres under navnet Scorpa Twenty.
Trials Magazine test Fabrikantens presentasjon
Jotagas
Jotagas’ egne nettsider er dessverre i stor grad på spansk, men
Jotagas UK har en engelsk versjon:
Sherco
Sherco legger selv vekt på fornyelser, og at de satser på de små kubikkene..
Beta

Beta fremhever først at har forbedret bakdemperen, men beskriver også andre tekniske endringer:
Tekniske detaljer og flere bilder her!
Montesa
Montesa har jeg ingen brosjyre på, men Trials Magazine har skrevet litt allerede i sommer.
Gas Gas
Den største nyskapingen hos Gas Gas er at TXT 80 er en nyutviklet modell for de minste, og også 125-en skal ha fått en skikkelig makeover – se alt sammen her i fabrikkens egen oversikt
Sist, men absolutt ikke minst, «nykomlingen» som klarte å ta seg inn på markedet med en real bit av kaka allerede fra første sesong:
Ossa
Ossa har 75-årsjubileum i år, så tradisjonene er i orden!
Fortsatt i utvikling – se produsentens egen presentasjon