Da Trialavisa besøkte Tandberg for et år siden var bedriften nettopp startet, lokalet var under oppussing og varelageret moderat. Nå ett år seinere har det skjedd mer enn selv de mest optimistiske kunne drømt om: salgstallene for Ossa ble bedre enn forventet, men først og fremst har firmaet i fjor høst overtatt som GasGas importør. At de to merkene har samme representant er ellers en stor fordel nå som Ossa og Gas Gas har videreført samarbeidet slik at selskapene nå fusjonerer og samler virksomheten hos Gas Gas i Girona.
Det er også ganske synlig når vi kommer inn i lokalene: Her er Gas Gas linet opp og klare for levering, inkludert et knippe elektriske barnesykler. Litt overraskende er det også en rekke trialførere på plass en lørdag ettermiddag, og planlegging av sesongen tydeligvis i full gang.
Konkurranse er av det gode, og Team Motorsyklisten har vært hakket for dominerende en stund. Med GasGas og Ossa Racing team på plass neste sesong kan det kanskje bli noe mer fargevariasjon over premieutdelingene?
Thomas Tandberg har altså noen sykler på lager, men sier ellers at produksjonen av GasGas fortsetter produksjon av 2014 Racing bare ut mars måned. De som lurer på å kjøpe seg en slik en gjør derfor lurt i å bestille så snart som mulig – hvis ikke kan det bli nødvendig å gå for en factory/replica , som produseres fram mot sommeren før fabrikken går løs på 2015-modellene – de kommer snart like tidlig som julemarsipanen.
( Nå er jo replica-modellen hakket grommere, men det ryker fort på noen lapper for utstyr poden knapt trenger..)