GasGas 4 takt
Startside ] Opp ] Trialsatsing i Haaksund ] VM RUNDE i Norge ] Tor Edwin slutter.. ] [ GasGas 4 takt ] Trialforum ] Xispa 125/250 produsert i ] TrialAvisa legges ned ] TrialAvisa gjen0pplives ]

post@trialavisa.no Tlf :90 77 61 06

 

 

24.07.07

Nå kommer også GasGas med 4-T.

Prototypen testes for tiden.

TrialAvisa har fått sett bilder av prototypen - men har inn til videre ikke lov å offentliggjøre. Sykkelen har vært på teststadiet i noen måneder. Motoren tyder på å være en egen GasGas konstruksjon, for å holde høyden lavest mulig har man brukt SV ventiler. Dvs en gammel konstruksjon hvor du har ventilene ved siden av forbrenningskammeret, det gir lav høyde og du slipper bla. kamkjede. Hvordan dette vil virke på en trialsykkel får tiden vise. At man for mange år siden sluttet å lage SV motorer  for motorsykler beror på den lave motoreffekten, det er vanskelig å lage strømningsgunstige kanaler for optimal forbrenning. Men - teknikken står ikke stille og muligens har GasGas funnet en løsning.